یه کوچولو سرکِش بمونم؟

مدرس آیین‌نامه رانندگی یک مرد حدودا چهل و پنج ساله‌است. از آن دسته آدم‌هایی است که مثل همه هستند و حرف‌های همه را می‌زنند! جلسه‌ی اول که مراحل آموزش رانندگی و امتحان‌ها و دوره‌های تئوری و عملی را توضیح می‌داد لابلایش چندتا شوخی قدیمی و رنگ و رو رفته‌ی تبعیض جنسیتی قائل شونده(!) ، مثل اینکه خانم‌ها نمی‌توانند به راحتی از پس امتحان‌های عملی بر بیایند کرد و اکثر دختر‌ها و پسرهای کلاس به شوخی‌ها جوری می‌خندیدند که انگار اولین بار است این شوخی‌ها را شنیده‌ایم و قبلا هزار و هفتصد و چهل و نه بار توی اینستاگرام و تلگرام و توییتر و گوگل پلاس و غیره نخوانده بودیم یا اصلا نشده توی خیابان‌ها متوجه جدیت این شوخی‌ها بشویم و اصلا نشنیده‌ایم که به یک خانم راننده بگویند تو برو پشت ماشین لباس‌شویی بشین و غیره. با خودم فکر می‌کنم اگر اعتماد به نفسم بیشتر بود خیلی مودبانه درمورد این شوخی‌ها بحث می‌کردم، ولی ترجیح می‌دهم محکوم به عجیب و غریب بودن نشوم و به نخندیدن به شوخی‌ها بسنده‌ می‌کنم. به خودم یادآوری می‌کنم که تا چندوقت دیگر قرار است در مقابل شوخی‌های ترسناک‌تری توی دانشگاه سکوت کنم و بعد سکوت کردن را تمرین می‌کنم.
بحثِ آزادراه می‌شود. مثالِ مدرس آزادراه خلیج فارس است و بعد نمی‌دانم از کجا، یک بحث فوق نژادپرستانه درمورد عرب‌ها می‌شود و همه جوری بحث می‌کنند که انگار خودشان تصمیم گرفته‌اند عرب نباشند و مثلا نوزادی که همین الان در عربستان متولد شده دشمنی خاصی با ما دارد! دوباره سکوت می‌کنم و این بار وقتی بحث کمی سیاسی هم شده‌است و همه دارند بحث‌های روتین و بی‌نتیجه‌ی سیاسی می‌کنند، اسم خلیج فارس و تکه نوری که از پنجره روی موزاییک‌های کف کلاس افتاده، روحم را به خاطره‌ی شنا کردنم در آبیِ فیروزه‌ایِ خلیج فارس می‌برد. مایوی پرتقالی رنگم را پوشیده‌ام و چندین متر دور تر از ساحل، نزدیک توپ‌های شناور تعیین حدود مجاز شناکردن، شنا می‌کنم و موهای بلند خرمایی‌ام که تا کمرم می‌رسیدند، روی آب شناورند و از همیشه موج دار تر شده‌اند. یک مرغ دریایی بازیگوش روی توپ شناور قرمز رنگ کناری‌ام می‌نشیند. آفتاب روی پوستم می‌ریزد و ماهی های فسقلی موقع شنا کردن به پاهایم می‌خورند و با فلس‌هایشان به من می‌گویند همینجا بمان! دلم می‌خواهد تا ابد توی دریا بمانم و وقتم را با خورشید و مرغ‌های دریایی و ماهی‌های فسقلی بگذرانم و از آدم‌هایی که مثل همه مردم هستند، فقط ترکیب صداهای ناواضحشان از چندین متری با امواج دریا برایم بماند. به آرامی پایم را زیر آب، آن طرف حد مجاز شنا کردن می‌برم و بعد احساس سرکشی و آزادی میکنم و توی دلم نخودی می‌خندم!
چند ثانیه بعد از خاطره‌ی دل‌انگیز شناکردن و سرکشی کردن بیرون می‌آیم و برمی‌گردم توی کلاس رانندگی با آدم‌هایی که مثل همه هستند.

پ.ن۱: دوست داشتم متن رو ادامه بدم، ولی ترسیدم هم طولانی بشه و حوصله نداشته باشید بخونید، و هم اینکه اون قسمت رو خوب توضیح ندم! ولی قول میدم درمورد اون یکی قسمت هم به زودی درست و حسابی بنویسم :)♡
پ.ن۲: توی این مدت با اینکه کامنت نذاشتم، ولی تقریبا همه‌ی پست‌های کسایی که دنبالشون می‌کنم رو خوندم :)) فقط چون مجبور می‌شدم همزمان سی یا چهل تا پست رو همزمان بخونم، فرصت کامنت گذاشتن برام نبود و اگر امکانش بود فقط لایک می‌کردم:)) قول میدم کم کم درست بشم و مثل قبل بشم :))
پ.ن۳: چندتا فیلم دیدم ولی هیچ کتابی رو فعلا کامل نخوندم! خیلی دوست دارم درمورد کتاب هایی که می‌خونم و فیلم‌هایی که میبینم هم بنویسم و تمام تلاشم رو میکنم که این یکی رو هم انجام بدم!
پ.ن۴: رفتم کلاس رانندگی و این هفته اولین کلاس تئوری‌ها بود، و احتمالا پنج‌شنبه امتحانش هست! اپلیکیشن با سایتی رو می‌شناسید که سوالای آزمون رو داشته باشه و ازش راضی باشید؟ خودم هنوز چیزی رو امتحان نکردم ولی در نظر دارم حتما قبل امتحان نمونه سوال بخونم :))

پ.ن۵: فکر کنم منظورم رو درمورد آدم‌هایی که مثل همه هستند ، خوب نرسوندم اصلا! شاید برای این هم یه پست جداگانه بنویسم :)))))

  • آنیا بلایت
ع واسه ما امتحانمون شنبه هست . از داخل بازار یا گوگل پلی یا اپ استور کلی اپلیکیشن خوب هست که سوالات رو داره . سرچ کن میاره.  من چهارتا اپلیکیشن دانلود کردم :))
در مورد اون قسمتای اول پستت هم منم فقط میتونم سکوت کنم متاسفانه :(( ! 
امروز تدریس کتاب ما تمون شد و فردا ساعت ۶ امتحانه :))
خودمم چندتا اپلیکیشن رو شانسی دانلود کردم... امیدوارم خوب باشن ^-^ میام میگم حتما ^-^
+ ای کاش می‌تونستم سکوت نکنم:(
خیلى ناراحت کنندست که آدم مجبور باشه در مقابل و بخاطر این حق طبیعى و این چنین مسائل عادى براى خیلى هاى دیگه و با وجود صدمه دیدن خودش سکوت کنه..!
من خودم سکوت نکردن رو ترجیح میدم.
نمیدونم واقعا چرا اینقدر ماها عادت دارم به دشمن تراشى براى خودمون. من اینقدر با عرب هاى خوب و مهربون برخورد داشتم که حتى خیلى برام قابل احترام تر از خیلى از هموطن هام بودن با یک چشم که نمیشه به همه نگاه کرد..حالا بیا این مسائل ضد تبعیض نژادى رو براى یه سریا هى توضیح بده.فایده نداره که !
عزیزم با رانندگى هم موفق باشى ایشالا :))
من چند بار امتحان کردم سکوت نکردن رو، توی مدرسه یا حتی توی جمع های دوستانه یا خانوادگی. خیلی معذرت میخوام که اینا رو میگم ولی به طرز خیلی ناراحت کننده‌ای آدم رو محکوم میکنن به " رو اعصاب بودن" "پاچه گیر بودن"(بازم معذرت!!! ) یا "بی‌جنبه بودن" و خیلی چیزای دیگه... باید روحیه‌ی خیلی قوی و اعتماد به نفس خیلی قوی‌ای داشت :( شاید منم یه روزی جرات این رو پیدا کنم... الان توی جمع های دوستانه بیشتر وقت‌ها اگه یه چنین بحث‌هایی پیش بیاد سکوت نمی‌کنم :)
مرسییی :)) ♡
تستاشو بخون ولی چنتا مبحثن همیشه هستن یکی کلا اون قسمت تابلوها یکی قوانین چهارراه و میدون یکی سرعت تو هر مدل خیابون
حتما میخونم و امیدوارم نیوفتم که آبروم بره=)))))))
منظورتو در مورد آدمهایی که مثل همه هستن کاملا فهمیدم :)

+ اصفهان نیسی باهم بریم استخر؟ :دی
چقدر خوب ^-^♡
+ نه متاسفانه :(( ولی این چند وقت هم توی شهر خودمون هم تهران رفتم استخر =))) هنوزم بازم دلم میخواد و حتما میرم =)))♡
من از تصور اون ساحل و مایو و شنا کلی انرژی مثبت گرفتم , مرسی 

و موفق باشی :-)
خواهش میکنم ^-^♡
همچنین لیمو جان *-* ♡♡
کی نسل این شوخیای بیمحتوا تموم میشه؟این نمکا رو تروخدا حروم این مسخره بازیا نکنید
نمی دونم واقعا! تازه این هفته که کلاس عملی رفتم این شوخی ها رو به صورت جدی دیدم -_- البته فعلا با خودم شوخی نشده :))
اون قسمت شنا خیلی خوب بود خرشبحالت من شنا بلد نیستم-__-
درمورد ازمونم من دوسال پیش فقط کتابشو خوندم نمونه حل نکردم:دی
پس تا تابستونه پاشو شنا یاد بگیر دخترم:)))
جدای از لذت شنا کردن، باید در حد خیلی ساده هم که شده برای مواقع ضروری شنا بلد باشیم:))
آفرین راننده ی من:))) امیدوارم منم بتونم زودتر گواهی نامه م رو بگیرم:))
حتما نمونه سوالای اپلیکیشن ها رو بخون، چون یه سری مباحث از متن کتاب حذف شده اما چون سوالات قدیمی ان هنوز توی سوالات هستن.
خیالتم راحت یه دور که کتاب رو بخونی به راااحتی کل نمره ش رو میگیری:)
دقیقا همینی بود که گفتی! با نمره ی 29 از 30 قبول شدم:))
چقدر اون قسمت شنا رو دوست داشتم :*
+شاید وقتش رسیده که دیگه سکوت نکنیم حتی اگه اعتماد به نفسمون کافی نباشه... 
خوشحالم خوشت اومده گلاویژ جانم ^-^
+آره واقعا :) کم کم یاد میگیریم! مطمئنم!
سلام 
پیداست قلم زیبایی دارید چون به خوبی تونستید از یک فضای نفرت انگیز روح مخاطب رو به سمت آرامش آبی خلیج فارس ببرید ، این تحسین برانگیزه 

سلام :)
واقعا؟ ممنونم ^-^ خوش‌حالم که خوشتون اومده :)♡♡♡♡♡♡♡
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پشت آبشار

حتی اگر تمام طول شب را گریسته باشی، باز هم دمیدن صبح برایت نشاط آور خواهد بود

از پشت یه آبشار بلند براتون می نویسم!

Designed By Erfan Powered by Bayan